DEN HAAG - Op vrijdag 19 september trapten Achmea Real Estate, Cushman & Wakefield en de Beweegalliantie samen met tientallen bewoners én Simone Richardson (VVD) de landelijke campagne ‘Beweeg je Blij’ af in winkelcentrum Leyweg. De campagne nodigt bezoekers uit om op een leuke en laagdrempelige manier meer te bewegen, gewoon tijdens het winkelen.


Met opvallende beweegpunten in het centrum, een knallende openingsact en spellen zoals een boodschappenrace en een beweegrad, stond de middag volledig in het teken van gezondheid, plezier en ontmoeting.


Lokaal én maatschappelijk verbonden
Een bijzonder onderdeel van het evenement was de samenwerking met Sport-o-Theek Den Haag, die tijdens het evenement sport- en spelmateriaal beschikbaar stelde voor kinderen. Tijdens de Beweegroute deden ouders & kinderen leuke spellen die te maken hadden met bewegen & het doen van boodschappen. Bezoekers kunnen daarnaast via de LAWA-app meedoen aan een online beweegparcours, waarin mooie prijzen te winnen zijn.


Over ‘Beweeg je Blij’
‘Beweeg je Blij’ is een landelijke campagne van Achmea Real Estate in samenwerking met de Beweegalliantie. De campagne loopt de komende maanden in zeven winkelcentra in Nederland en richt zich op de doelgroep ‘De Drukke Stilzitters’: mensen tussen de 40 en 65 jaar die door werk of zorgtaken te weinig bewegen, maar daar wel voor openstaan.